Kampanie produktowe Google są jedną z najpopularniejszych form reklamy, z której korzystają sklepy internetowe. Zachęcanie do zakupów poprzez tę dominującą w sieci wyszukiwarkę jest niezwykle skuteczne. To efekt zasięgu, dobrego targetowania oraz relatywnie niewysokich kosztów. Dlatego niemal każdy sklep internetowy, liczący na wysoką konwersję, powinien wykorzystać możliwości, jakie zapewnia reklama produktowa w Google. Kampanie prowadzone poprzez Google zapewniają dobre zaprezentowanie asortymentu sklepu internetowego szerokiej grupie odbiorców. Fachowo przygotowana i zoptymalizowana reklama produktowa w Google może przynieść naprawdę satysfakcjonujące rezultaty.

Od strony operacyjnej reklama produktowa w Google dociera do klientów, korzystających z sieci poprzez komputery oraz urządzenia mobilne. Przy okazji należy zaakcentować, że obecnie niemal koniecznością jest, aby strona sklepu internetowego była dostosowana do smartfonów. To oczywiście związane jest z zapewnieniem potencjalnym klientom jak najłatwiejszego dostępu do reklamowanego asortymentu.

Spójrzmy na najistotniejsze korzyści kampanii produktowych w Google, aby przekonać się, że warto włączyć ją do zestawu działań reklamujących sklep internetowy.

reklama produktowa w Google sprawnie doprowadza do reklamowanego produktu.  

Klient w jednym polu zauważa zdjęcie produktu wraz z ceną, kategorią i nazwą sklepu, co ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.

• Elastyczność treści reklam.

Raz przygotowany komunikat w każdej chwili może ulec zmianie. Jeżeli podczas kampanii, oferta sklepu zmieniła się, nie stanowi to żadnego problemu. W przypadku reklam Google zawsze można zmodyfikować treść reklamy.

• Możliwość reklamowania bardzo dużej liczby produktów.

Google pozwala na reklamowania wielu produktów z zachowaniem pełnej kontroli nad tym, co jest reklamowane.

• Dokładne targetowanie.

Reklamy Google podlegają wieloaspektowemu targetowaniu pod kątem preferencji, demografii, zainteresowań czy lokalizacji.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.