Facebook Ads stanowi system, pozwalający na reklamowanie produktów oraz usług w postaci komunikatów odpowiednio wyeksponowanych na Facebooku. Reklamodawcy mają do dyspozycji kilka różnych formatów , dzięki którym reklama produktowa na Facebook będzie dostosowana do specyfiki firmy lub profilu odbiorców. Co warto zauważyć, zasadniczo reklama produktowa na Facebook nie wkracza zbyt ekspansywnie w obszar treści zamieszczanych przez użytkowników.

Akcje reklamowe na Facebooku pozwalają firmom kierować treści bezpośrednio do tych użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą przejawiać zainteresowanie przedstawianymi produktami i usługami. I właśnie dokładne targetowanie, jakiemu podlega reklama produktowa na Facebook wyznacza wartość i użyteczność tego rodzaju komunikacji.

Poprzez reklamy na Facebooku można osiągnąć wiele korzyści, w tym:- zwiększenie sprzedaży produktów i usług,

– wzmocnienie pozycji firmy w sieci,

– podniesienie rozpoznawalności marki,

– nawiązanie nowych kontaktów biznesowych,

– utrwalenie relacji z klientami.

Bez względu na rodzaj oferty czy profil działania marketera, reklama produktowa na Facebook musi mieć właściwie zdefiniowany cel. W przypadku aktywności reklamowej w tym serwisie ma on szczególne znaczenie. Cele kampanii będą określać, jaki format powinna mieć reklama, gdzie zostanie ona ulokowana oraz, kto będzie jej odbiorcą.  

Generalnie reklama produktowa na Facebook nie jest obarczona dużymi kosztami. Praktycznie podstawowe zainicjowanie obecności reklamowej w serwisie można rozpocząć od niewielkiej kwoty. Poprzez konfigurację kampania na Facebooku pozwala na określenie budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres publikacji reklam. Na ogół minimalny dzienny wydatek związany z emisją reklam wynosi około kilkunastu złotych. Jednocześnie, zarządzanie kampaniami na Facebooku wiąże się z dużą elastycznością. Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.