LinkedIn zdobywa coraz większą popularność przede wszystkim dzięki możliwości przedstawienia swojej sylwetki zawodowej, co może zaowocować pozyskaniem ciekawego/lepszego zatrudnienia. Czy obok tej roli LinkedIn może również spełniać funkcje reklamowe dla marketerów różnych branż? Tak, gdyż jest to medium społecznościowe aktualnie już o dość szerokim zasięgu, a ponadto kumulujące wartościowe grupy konsumenckie. Dlatego umiejętnie stosowana reklama na Linkedin może zapewnić wymierne korzyści jej nadawcom.

Zauważmy, że niemal każdy użytkownik tego serwisu w ramach swojego profilu zawodowego zamieszcza informacje na temat swojego zatrudnienia, posiadanego wykształcenia, zainteresowań czy różnych umiejętności. Ponadto podaje dane na temat swojego wieku oraz wiele innych informacji demograficznych i nie tylko, które mogą okazać się niezwykle przydatne z punktu widzenia reklamodawcy.

reklama na linkedin

Od czego wobec tego zacząć, aby planowana reklama na Linkedin okazała się marketingowym sukcesem? Przede wszystkim należy określić, kim są użytkownicy, do których chcielibyśmy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Rozważmy też czy branża, zajmowane stanowisko, edukacja oraz lokalizacja sprawiają, że mamy do czynienia z wystarczająco szerokim targetem, który będzie zainteresowany naszą ofertą.

Drugi czynnik, który również należy przemyśleć dotyczy tego czy LinkedIn będzie właściwym miejscem w sieci, aby zwrócić się do naszego targetu? Specyfika korzystania z tej platformy może sprawić, że reklama na Linkedin będzie jednak do tego stopnia ignorowana, że jej zamieszczanie nie zapewni zadowalających efektów.

Przyjmijmy jednak, że chcemy sprawdzić czy naszareklama na Linkedin wywoła jakiś oddźwięk. W jaki więc sposób możemy komunikować się z odbiorcami na LinkedIn?

Oto najistotniejsze formaty reklamowe na LinkedIn.

Reklamy tekstowe – pojawiają się one po prawej stronie w trakcie przeglądania serwisu. Nie są one zbyt rozbudowane. Można w ich obszarze dodać logo firmy, krótki na 25 znaków nagłówek oraz copy reklamowe na 75 znaków. Dostępne są cztery opcje tej reklamy, różniące się wielkością oraz kształtem grafiki.

Treści sponsorowane – mają postać postu sponsorowanego wyświetlanego podczas przeglądania feedu. Może to być zarówno jeden z postów opublikowanych na stronie firmy, jak też i inna treść przygotowana w kreatorze.

Wiadomości sponsorowane LinkedIn InMail – jest to wariant wysyłania wiadomości do użytkowników, których wybiera się w opcjach targetowania. Linkedin InMail dociera bezpośrednio do skrzynki odbiorczej. Jej zaletą jest zawarty banner, w środku którego można umieścić przycisk call to action.

Co ciekawe, reklama na Linkedin to nie jedyny rodzaj aktywności marketingowej związany z tą platformą społecznościową. Serwis pozwala także generować leady oraz przeprowadzać kampanie z ich zastosowaniem. To zasługa Lead gen, który analogicznie, jak Facebook lead ad, gromadzi dane kontaktowe tak, aby w kolejnym etapie przygotować i wdrożyć kampanie treści sponsorowanych lub wiadomości InMail.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.