Zagadnienie marketingowe, jakim jest reklama hotelu obejmuje szeroki zakres działań. Wdrażając w prawidłowy sposób chociaż część z nich, będziemy w stanie zwiększyć jego rozpoznawalność oraz przyciągnąć szersze grono gości.

 

Pierwszym korkiem w ramach działań, jakimi jest reklama hotelu będzie poznanie grupy docelowej. Sprawdzoną metodą w tym zakresie jest stworzenie tzw. profilu idealnego klienta. To rodzaj wyobrażenia osoby i jej cech, która może być naszym potencjalnym klientem. Dzięki takiemu profilowi lepiej dopasujemy komunikację do odbiorców, dokonamy segmentacji grupy klientów (profili idealnego klienta może być kilka), poznamy motywację klientów, zaplanujemy ich ścieżkę zakupową i przygotujemy skuteczniejsze kampanie reklamowe. Cechy profilu idealnego klienta to m.in.: wiek, zarobki, zainteresowania, miejsce zamieszkania, potrzeby, nawyki, typ preferowanych rozrywek.

Skoro wiemy już, jacy są nasi preferowani klienci czas, aby zadziałała reklama hotelu, który prowadzimy. Zacznijmy od strony www. To podstawowe źródło informacji dla naszych potencjalnych gości. Atrybuty dobrej strony hotelowej to przede wszystkim:

– dokładne informacje o ofercie (operujemy konkretami);

– anglojęzyczna wersja strony (ewentualnie inny język, jeśli wiemy, że będzie potrzebny);

– atrakcyjne zdjęcia/grafiki obiektu oraz otoczenia;

– formularze kontaktowe (myślmy też o budowie bazy leadów);

– dostęp do mediów społecznościowych hotelu;

– sprawny system rezerwacji online i telefonicznej;

– posiadanie wtyczki CallPage;

– wersja strony na urządzenia mobilne.

 

Jednocześnie wdrażajmy działania podnoszące widzialność strony w sieci. Koniecznie zadbajmy o pojawienie się wizytówki w Google Maps.

Kolejne działania, które obejmuje reklama hotelu to aktywność w social mediach. Kluczowy w tym względzie jest fanpage na Facebooku. Tworząc go od razu przyjmijmy założenie, aby publikowane treści były spójne z charakterem i klasą hotelu. Ciekawy content będą stanowić: ankiety i pytania do fanów, posty z opiniami, zdjęcia z imprez okolicznościowych, polecenia, co warto zwiedzić w okolicy, zdjęcia z menu restauracji, zdjęcia wyposażenia i atrakcji hotelowych, komunikacja o ofertach i promocjach. Do działań społecznościowych można też włączyć Instagram.

Na pewno istotnym czynnikiem marketingowym jest dbanie o reputację hotelu w sieci. W tym celu możemy korzystać np. z: Brand24 czy SentiOne. Sprawdzajmy, co o nas piszą, reagujmy na uwagi i dokonujmy korekt w ofercie, jeśli takie są potrzebne.

Innym obszarem, na którym sprawdza się reklama hotelu to obecność naszych reklam/wizytówek na stronach portali turystycznych, krajoznawczych czy serwisów informacyjnych w naszym regionie działania. Wykorzystajmy także możliwości Google Ads. Po zgromadzeniu bazy adresowej przygotujmy sprofilowane oferty wysyłane mailowo. Dbajmy także o PR. Życzenia świąteczne to na pewno miły „przypominacz„ ze strony naszego hotelu. W sezonie zachęcajmy do przyjazdu SMS-owo.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.