Coraz większe znaczenie dla zdobycia dobrego angażu odgrywa serwis dla profesjonalistów – LinkedIn. Jest to także platforma sprzyjająca budowie swojego wizerunku zawodowego oraz lepszego uwidocznienia się w sieci. I właśnie widoczność, jaką powinien posiadać profil na Linkedin jest zagadnieniem, które nieco umyka uwadze użytkowników tego serwisu. Nawet najlepszy profil zawodowy nie zagospodaruje w pełni swojego potencjału, jeśli będzie zaniedbany po kątem pozycjonowania.

Jak wobec powyższej uwagi zacząć działać, aby nasz profil na Linkedin był bardziej zauważalny?

Po pierwsze należy dookreślić się zawodowo. Co jest naszym głównym nurtem działania, w czym jesteśmy dobrzy, jakie mamy osiągnięcia, czy istnieje nisza w naszej branży, którą mamy dobrze opanowaną kompetencyjnie? Odpowiedzi na te pytania zaowocują wyodrębnieniem grupy słów kluczowych, które nas najlepiej scharakteryzują. Używajmy tych słów na naszym profilu, nie zapominając jednak o zachowaniu właściwych proporcji.

Kolejny zabieg związany z „podbiciem” naszej widoczności poprzez profil na Linkedin to posiadanie swojego oryginalnego URL. Aby ustanowić lub zmienić adres URL swojego profilu na LinkedIn, wystarczy wejść w ustawienia profilu i wybrać opcję edycji obok adresu URL, znajdującego się pod naszym zdjęciem.

Nie czas na skromność. Posiadając już swój profil na Linkedin, należy wykorzystać pełnię jego możliwości. To wirtualna struktura, którą można modyfikować adekwatnie do naszego rozwoju zawodowego. Zamieszczajmy tam informacje o swoich umiejętnościach, wykształceniu, przebytych kursach i szkoleniach, zamieszczajmy linki do publikacji naszego autorstwa.

Jeszcze inna siła drzemiąca w LinkedIn związana jest z siecią kontaktów. Zaczynamy zwykle od naszych znajomych czy współpracowników. Z czasem grono kontaktów będzie poszerzać się o innych fachowców z branży czy osoby zawodowo zajmujące się HR-em. Zaproszenia należy weryfikować, ale też nie zamykajmy się tylko na kontakty, które w naszym odczuciu są wyjątkowo wartościowe. Inne osoby posiadające profil na Linkedin też rozwijają swoje kariery.

Aktywność na LinkedIn jest także czynnikiem sprzyjającym poprawie swojej widoczności. Najlepiej określić sobie pewną częstotliwość obecności i udzielania się w ramach serwisu. Sprawdzajmy, co się dzieje, udzielmy się w jakiejś dyskusji, która dotyczy naszych kompetencji. W ten sposób również wpływamy na rezultaty naszego pozycjonowania.

Nie zapominajmy też o interakcji. Gdy tylko ktoś potwierdzi nasze umiejętności, należy mu podziękować. Warto czasem udostępnić artykuł na naszym profilu, który wzbudził nasze zainteresowanie. Gromadźmy także rekomendacje naszej osoby. Można o nie poprosić byłych szefów, klientów czy postacie z autorytetem w branży, z którymi współpracowaliśmy. Zakładając profil na LinkedIn, starajmy się o niego właściwie dbać. Wszak to nasza wirtualna wizytówka. Choć wielu osobom może się wydawać, że to jeszcze jedna „społecznościówka”, to jednak jej potencjał może przysporzyć nam wiele pożytku na polu zawodowym.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.