Dzisiejsze zasady rekrutacji nie ograniczają się już jedynie do wysyłania CV w odpowiedzi na ogłoszenia. Dzięki rozwojowi nowych form komunikacji w sieci realne stało się eksponowanie swojego dorobku zawodowego, do którego w każdej chwili mogą bezpośrednio dotrzeć rekruterzy bądź sami pracodawcy. I tu możemy postawić pytanie − LinkedIn co to jest i czy warto posiadać swój profil na tym serwisie?

Poprzez systematyczny rozwój LinkedIn stał się największą na świecie społecznością, gromadzącą profesjonalistów wielu branż. W ramach tej platformy jej użytkownicy tworzą swoje indywidualne profile, prezentując kompetencje i posiadane doświadczenie. Jednocześnie LinkedIn oferuje opcje przynależności do grup czy prowadzenia merytorycznych dyskusji.

Udzielając odpowiedzi na pytanie − LinkedIn co to jest, na pewno nie możemy zgodzić się z tezą, że jest nieco lepsza forma wirtualnego CV. Skala działania i ogromna liczba użytkowników, zbliżająca się do 600 milionów osób sprawiają, że jest to rozległa platforma społecznościowa, nastawiona na dynamiczną wymianę profesjonalnej wiedzy oraz budowanie sieci wartościowych kontaktów.

Przechodząc od wyjaśnienia kwestii LinkedIn co to jest, przyjrzyjmy się bliżej, kto może funkcjonować ze swoim profilem w ramach tego serwisu. Właściwie od strony formalnej nie ma jakichś specjalnych ograniczeń w tym względzie. Swoje konta zakładają dyrektorzy dużych przedsiębiorstw, pracownicy średniego szczebla, freelancerzy czy osoby kończące właśnie studia. Serwis pozwala na zamieszczanie różnych „rozpiętości” swojego zawodowego obrazu, choć jak uczy praktyka, trzymanie się konkretu i zwięzłość przekazu sprawdzają się najlepiej.

Zapewne niektórzy czytelnicy mogą pomyśleć, że mniej więcej znali odpowiedź na pytanie − LinkedIn co to jest oraz, iż jest to rodzaj „Facebooka dla zawodowców”. Ale jak działa LinkedIn, zapewniając lepsze uwidocznienie swojej pozycji zawodowej od innych stron w sieci?

Przyjrzyjmy się zatem jego umiejętnie zestawionych funkcjom:

– strona główna, czyli kanał wiadomości, pokazujący najciekawsze posty obserwowanych znajomych i stron;

– sieć − to w niej można znaleźć listę specjalistów, z którymi łączymy się na Linkedin, to także strefa, w obszarze której odkrywamy nowe kontakty i osoby;

– indywidualny profil − w jego ramach zamieszcza się swoje dane, zdjęcie i profesję, profil pozwala także na indywidualne dostosowanie różnych sekcji (podsumowanie, doświadczenie, wykształcenie, itd.);

– oferty pracy − codziennie serwis publikuje wiele ofert pracy, ta funkcjonalność pozwala na uzupełnienie swoich preferencji co do odbioru ofert (lokalizacja, stanowisko, branża);

– wiadomości − ich otrzymywanie umożliwia podjęcie konwersacji z innymi specjalistami; – powiadomienia − to funkcja informująca o istotnych treściach, dotyczących naszego profilu.

To najważniejsze z funkcji. Dobre poznanie LinkedIn wymaga po prostu założenia swojego konta i jego stopniowego rozwoju.

Czy warto? Na pewno! Przekonajcie się.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.