„Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz” – ten popularny slogan słyszał chyba każdy. Obecnie dotyczy już nie tylko osób prywatnych, ale też stron firmowych. W sumie sporo w tym prawdy, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes i chcesz budować pozytywny wizerunek firmy oraz rozponawalność Twojej marki. Wówczas pomoc social mediów bywa naprawdę nieoceniona.

Dzięki nim, poprawiasz komunikację z klientami, a także zyskujesz lojalnych fanów, którzy w przyszłości mogą również zacząć kupować Twoje produkty lub usługi. Zdecydowanie nie można lekceważyć siły Facebooka i innych mediów społecznościowych w budowaniu renomy firmy. Często to prawdziwy klucz do sukcesu.

Co jednak zrobić, gdy z różnych powodów fanpage przestaje być potrzebny? Jak usunąć stronę na Fb szybko i skutecznie? O tym, jak to zrobić dobrze i w przemyślany sposób opowiemy poniżej.

.

Kiedy warto zdecydować się na usunięcie strony na Facebooku?

Zazwyczaj posiadanie firmowej strony na Facebooku niesie ze sobą zdecydowanie więcej korzyści niż jej brak. Dlatego też, jeśli zastanawiasz się, jak usunąć stronę na FB, na początek zastanów się, czy na pewno będzie to dobre rozwiązanie. Jeśli planujesz wciąż prowadzić działalność, skasowanie fanpage’a doprowadzi do utraty kontaktu ze znaczącą grupą obserwatorów. Może także być powodem zmniejszenia zaufania do Twojej marki.

Z drugiej strony, istnieją także sytuacje, w których usunięcie profilu bywa po prostu wskazane. Pierwszą i najważniejszą z nich jest moment, gdy decydujesz się na zamknięcie działalności i strona firmowa po prostu nie będzie Ci już nigdy więcej potrzebna. Wtedy istniejący a nieużywany przez długi czas fanpage, na którym niczego nie publikujesz, może stworzyć u fanów błędne przekonanie, że Twój biznes wciąż istnieje, a Ty niestety o nich zapomniałeś.

W takich momentach skasowanie profilu jest jak najbardziej wskazane. Zatem jak usunąć stronę na FB? Wbrew pozorom wcale nie jest to czasochłonne, ani specjalnie skomplikowane.

.

Jak usunąć stronę na FB – prolog

Jeśli podjąłeś już ostateczną decyzję i definitywnie chcesz skasować konto firmowe, zanim przejdziemy do tego, jak skasować stronę na FB, warto się do tego dobrze przygotować. Jeżeli z jakichś powodów rezygnujesz z fanpage’a, ale wciąż będziesz prowadził biznes, wtedy trzeba zadbać o linki do Twojego profilu. Szkoda tracić wartościowy i przydatny ruch, dlatego też wszędzie wstaw adres nowej strony, do której linki mają teraz kierować. Jeśli nie możesz zrobić tego samodzielnie, skontaktuj się z administratorami stron, na których pojawiają się odnośniki do Twojej fanpage’a w social mediach.

.

Jak usunąć stronę na FB – krótki i praktyczny poradnik

Skasowanie fanpage’a zajmie Ci raptem kilka minut. Musisz jednak pamiętać, że będziesz w stanie zrobić to wyłącznie, jeśli jesteś administratorem strony. Ani redaktorzy, ani moderatorzy nie mają takich uprawnień.

Jak wygląda sama procedura? Na początek wejdź na profil firmowy i kliknij w Ustawienia, znajdujące się po prawej stronie, u góry ekranu.

Wejdź następnie w Ogólne i na samym dole listy wybierz opcję Usuń stronę.

Pojawi się nowe okno z zapytaniem, czy na pewno chcesz skasować fanpage. Jeśli odpowiesz twierdząco, przebrniesz przez całą procedurę i Twoja strona firmowa na Facebooku przestanie istnieć.

.

Jak usunąć stronę na FB – epilog

Jeśli myślałeś, że to już koniec instrukcji, jak skasować stronę na Fb, byłeś w błędzie. Facebook pozostawia Ci bowiem furtkę i możliwość powrotu do grona aktywnych użytkowników. Masz całe 14 dni na przemyślenie decyzji. Jeżeli po upływie tego czasu, wciąż będziesz przekonany, że nie potrzebujesz dłużej fanpage’a, wystarczy ponownie to potwierdzić i… gratulacje, właśnie przestałeś istnieć na Facebooku.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.