Potencjał fanpage’a na Facebooku, który mogą wykorzystać firmy jest w jakimś stopniu nadal nieodkryty. Dowiedzcie się zatem, jak prowadzić fanpage poprzez stosowanie różnych praktyk, zwiększających jego atrakcyjność i przynoszących pożytek dla komunikowanego biznesu.

Najważniejsza rzecz to: pomysł, strategia, regularność i określenie grupy docelowej.

  1. Zapraszaj osoby, które polubiły Twój post.

Praktycznie po każdej publikacji należy sprawdzać pozyskane polubienia. Część z nich będą stanowić reakcje osób, które jeszcze nie są naszymi fanami. I to właśnie ta grupa wymaga reakcji poprzez zaproszenie. Skoro ktoś zareagował „lajkiem” pod postem, warto szybko zwerbować go. Szybkie zapraszanie przynosi nawet 25-procentowy efekt w postaci polubień. fanpage’a.

2. Usuwanie kłopotliwych recenzji poprzez zmianę kategorii strony.

Cenzurowanie recenzji, choć niekiedy potrzebne, jest ryzykownym działaniem. Jak zatem chronić się przed niepożądanymi opiniami? Można zastosować dość prosty trik. Należy zmienić kategorię profilu na taką, która nie będzie zawierać adresu (np. na kategorię społeczności). Co istotne, zmianę kategorii można przeprowadzić wielokrotnie bez większych konsekwencji dla funkcjonalności fp’a.

3. Stosowanie harmonogramu dystrybucji do krótkich promocji.

W ramach porad, jak prowadzić fanpage zwróćmy uwagę na harmonogram dystrybucji treści. Posty opublikowane przy jego zastosowaniu charakteryzują się posiadaniem terminu ważności ustalanym przez administratora. Dzięki niemu aktualności sympatyków fanpage’a są automatycznie wygaszane po przekroczeniu ustalonej daty. Takie rozwiązanie jest przydatne szczególnie wobec czasowych ofert.

4. Reaguj ustawieniem automatycznej odpowiedzi.

Zdarzają się nadawcy wiadomości, którzy są po prostu niecierpliwi. Aby choć w pewnym stopniu złagodzić ich wyczekiwanie na odpowiedź, należy automatyczne odpowiadać na ich wiadomości. Wystarczy w ustawieniach odpowiedzi wybrać przedział czasowy, gdy nikt z obsługi serwisu nie będzie w stanie odpisywać. Warto też przypomnieć w jej treści godziny działania strony.

5. Promuj fanpage’e swoich klientów.

Jeśli administrujesz profilami wielu klientów, skorzystaj z okazji do ich wzajemnego promowania. Niech te fanpage’e będą w relacji. Taka sytuacja wzmocni ich pozycję. Przy większej liczbie klientów będą wyświetlać się tylko 3 losowe strony spośród wszystkich polubionych. Dlatego w ustawieniach można wskazać preferowane 3 profile, które będą promować nasz fanpage.

6. Wchodź w interakcje.

Ci wszyscy, którzy wiedzą, jak prowadzić fanpage korzystają z możliwości poprawienia widoczności swojego profilu. Od strony operacyjnej proces ten polega na wstawieniu w treści wpisu znaku „@” oraz dodanie nazwy profilu, który zamierzamy otagować. Jeżeli znany fanpage, który odwiedzają nasi sympatycy zdecyduje się na udostępnienie naszych treści, zyskamy na zwiększeniu zasięgu.

7. Podziękuj za udostępnienie Twojego postu.

W ramach porad, jak prowadzić fanpage należy wspomnieć o jednej z kluczowych zasad − uprzejmość popłaca. Reguła znana i wypróbowana, ale niektórym administratorom po prostu nie chce się składać krótkich podziękowań za udostępnienia. A wystarczy krótkie uznanie wyrażone w dosłownie dwóch-trzech słowach i już zyskujemy na pozytywnym odbiorze.

8. Zwiększaj zaangażowanie cytatami, infografikami, życzeniami.

Wielu prowadzących fanpage’e firmowe dociera do problemu braku angażujących wpisów. Okazuje się, że rolę aktywujących „przerywników” stanowią cytaty, życzenia czy infografiki. Takie publikacje przyciągają uwagę, wywołują komentarze i dyskusje. Pamiętajmy, aby były to publikacje dobrej jakości. Lepiej zadbać o ich selekcję i formę graficzną niż epatować kiczem i banałami.

9. Nieregularność (o dziwo!) też pomaga zwiększyć zasięg organiczny.

Prowadząc ukształtowany fanpage, warto niekiedy zrobić kilkudniową przerwę od regularnego publikowania. Okazuje się, że posty po takiej przerwie zyskują dwukrotnie większe zasięgi organiczne. Innym sposobem poprawy zasięgu jest wyłamanie się z planu i dodanie posta poza przewidzianym terminem.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.