Gdyby przyjrzeć się działaniom marketingowym w sieci, okazałoby się, że większość z nich jest ukierunkowana na pozyskiwanie leadów. Nie jest to jednak zadanie łatwe, a niezbyt umiejętne podejście do takiego działania może przynieść więcej szkód niż pożytku dla prowadzonego biznesu. Dowiedzmy się zatem, jak generować leady w przemyślany sposób.

Zanim jednak przejdziemy do głównego wątku, czyli jak generować leady przypomnijmy sobie jeszcze, czym właściwie jest lead sprzedażowy. Otóż jest to osoba bądź firma, która okazała wstępne zainteresowanie określonymi usługami lub produktami i w najbliższej przyszłości może wykazać chęć dokonania zakupu, posiadając na to środki. W ujęciu marketingu internetowego za lead przyjmuje się osobę, która pozostawiła na stronie internetowej firmy swoje dane kontaktowe.

Przejdźmy teraz do procesu leadgeneration, czyli tego, jak generować leady w obszarze sieci. Istnieje co najmniej kilka rodzajów kampanii, które za cel stawiają sobie pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Pierwszym etapem takich działań jest przyciągnięcie uwagi osób, które będą potencjalnie zainteresowane określonym produktem bądź usługą. Drugim etapem jest pozyskanie danych do tych osób.

Skoro wspomniano o kampaniach ukierunkowanych na pozyskiwanie leadów, wymieńmy takie, które w praktyce przynoszą najlepsze rezultaty. Są to:

– e-mailing,

– subskrypcja ofert,

– social media,

– content marketing.

Ta lista oczywiście nie obejmuje wszystkich metod pozyskiwania leadów. Co ciekawe, niektórzy marketerzy, którzy wiedzą, jak generować leady przyznają, że nawet 20% leadów trafia do nich właściwie spontanicznie. Przypuszczalnie to efekt poleceń, atrakcyjności oferty czy autonomicznych poszukiwań użytkowników w sieci. Niezależnie od marketingowego szczęścia proces lead generation powinien być systematyczny, wsparty selekcją oraz pracą nad „podgrzaniem” kontaktów, które rokują szanse na dokonanie transakcji dopiero po upływie pewnego czasu.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.