Zanim dokonamy wyjaśnienia, co to jest generowanie leadów sprzedażowych, ustalmy do czego właściwie leady są potrzebne oraz jaką pełnią rolę. Otóż leady, czyli dane kontaktowe osoby lub firmy, która może być zainteresowana naszą ofertą, są elementem szerszego zjawiska, tzw. lejka sprzedażowego. To całościowy proces sprzedaży podzielony na kilka etapów. Tworząc schemat lejka, koncentrujemy się na tym, aby każdego odbiorcę naszych przekazów skierować na drogę czynności, edukujących i zachęcających do kupna naszych produktów lub usług.

Sprawdź także co to jest Lead!

Jednak, aby przejście przez lejek sprzedażowy zakończyło się handlowym sukcesem, należy poznać swoich odbiorców, ich zachowania i procesy decyzyjne. Niektórzy chęć dokonania transakcji okażą od razu po zapoznaniu się ofertą (szczególnie, gdy ta okaże się dla nich atrakcyjna), inni zaś muszą poznać markę lub produkt i nabrać przekonania, że spełni ich oczekiwania i potrzeby. W zależności od specyfiki biznesu lejek może być krótki bądź też bardziej rozbudowany.

Opis działania i lejka sprzedażowego możemy przedstawić w kilku fazach. Są to:

– zdobycie uwagi klienta,

– wywołanie zainteresowania,

– wzbudzenie pożądania,

– skłonienie do akcji (zakupu),

– zbudowanie lojalność.

Wróćmy jeszcze do naszego głównego tematu, jakim jest generowanie leadów. Pierwszy krok w tej sferze to podjęcie działań, zmierzających do zgromadzenia bazy leadów, które w następnej kolejności przejdą weryfikację. Zmierzamy do konkluzji, że samo generowanie leadów to jeszcze nie wszystko, gdyż potrzebna jest ich trafna selekcja. Przy założeniu, że wiemy, kim jest nasz idealny klient, należy stworzyć konkretny landing page, wyemitować wiadomość do swoich fanów, przedstawić reklamę lub zastosować inne formy komunikacji. Tak zaktywowane leady będę coraz bliżej zakupu.

Do metod, które zapewniają dobre generowanie leadów zaliczają się: SEO, GoogleAds, Call Back Widget, Content Marketing, Social Media czy e-mailing.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.