Social media stały się podstawowym elementem naszego życia prywatnego i zawodowego. Korzystamy z nich powszechnie i regularnie. Większość opcji jest bardzo intuicyjna, więc bez trudu poruszamy się pomiędzy profilami prywatnymi i administrowaniem biznesowymi fanpage’ami.

Niestety, nie ma ludzi nieomylnych i wszechwiedzących. Każdy czasami potrzebuje odrobiny wsparcia w rozwiązaniu problemu lub pomocy przy wprowadzeniu w życie nowego projektu lub zadania. W takich chwilach przydaje się profesjonalny support. Czy możemy na niego liczyć na Facebooku?

Wiele osób niejednokrotnie próbowało napisać lub porozmawiać z kimś z Facebooka. Czy to w ogóle możliwe? Teoretycznie tak. Dziś spróbujemy usystematyzować wiedzę na ten temat i zastanowić się, czy i jak działa Facebook kontakt.

.

Stroną do klienta, czyli czy możemy zadzwonić do Facebooka?

Najbardziej standardową i naturalną formą komunikacji międzyludzkiej od zarania dziejów jest rozmowa. Dzięki niej, realizujemy się społecznie, budujemy relacje, a także tworzymy biznesy. O jej olbrzymim znaczeniu świadczy choćby ilość wciąż prężnie działających telefonicznych biur obsługi klienta.

Zazwyczaj przedsiębiorcy dbają o to, żeby na ich stronie zawsze był podany przynajmniej adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Dzięki temu, klienci mogą szybko i łatwo uzyskać wszystkie potrzebne informacje.

Inaczej jest na Facebooku. Tam nie znajdziemy adresu mailowego ani tym bardziej numeru, na który moglibyśmy zadzwonić ze wszystkimi problemami, związanymi z działaniem portalu. Ma to pewne uzasadnienie. Tak olbrzymie grono użytkowników musiałoby być obsługiwane przez call center naprawdę niewyobrażalnych rozmiarów.

Czy oznacza to jednak, że jeśli potrzebny nam Facebook Kontakt, to nic się nie da zrobić i nasze pytania pozostaną zupełnie bez odpowiedzi? Bez obaw, istnieją pewne opcje, żeby skontaktować się z nieuchwytnymi specjalistami z Facebooka. Zaraz dowiecie się, jak to zrobić.

.

Facebook kontakt – rozwiązania dla zwykłych śmiertelników

.

Teoretycznie każdy może skontaktować się z Facebookiem za pośrednictwem Centrum Pomocy. Co ciekawe, nie trzeba być zalogowanym użytkownikiem, żeby z niego skorzystać. Dzięki temu, każdy, kto jeszcze się nie zarejestrował, może choćby dowiedzieć się, jak założyć konto.

W serwisie umieszczono oczywiście zestaw najczęściej zadawanych pytań lub tematów, z którymi regularnie zgłaszają się internauci. Pojawiają się porady, jak zarządzać kontem, jak stworzyć stronę firmową oraz jak w pełni wykorzystać zalety Messengera do celów prywatnych lub biznesowych. Spektrum jest szerokie, dlatego zdarza się, że już w tym miejscu znajdujemy odpowiedź na nasz problem.

A co, jeśli gotowe odpowiedzi w Centrum Pomocy nie wystarczają? Jeżeli zapytanie jest natury czysto technicznej, warto skorzystać z opcji „zgłoś problem”, do której mamy dostęp po zalogowaniu. Znajdziemy ją po kliknięciu w znak zapytania, w prawym górnym rogu, na samym dole rozwijanego menu. Co można w ten sposób zgłosić? Przede wszystkim trudności z płatnościami, wszelkie niedziałające strony oraz treści obraźliwe lub łamiące regulamin Facebooka. Jeśli któryś z wymienionych problemów ma związek z naszą sprawą, wówczas taki Facebook kontakt powinien być optymalny.

.

.

.

Jak zgłaszać problemy, będąc reklamodawcą – Facebook kontakt wersja zaawansowana

W teorii wysłanie formularza kontaktowego powinno zagwarantować nam odpowiedź. Niestety, zdarza się, że Facebook zwleka z jej udzieleniem lub nie przesyła jej wcale. W takiej sytuacji mamy jeszcze jedną, dodatkową opcję – możemy skorzystać z opcji Facebook kontakt dla reklamodawców.

Warto wiedzieć, że reklamodawcą stajemy się automatycznie w chwili, gdy wykupimy choćby jedną, najtańszą promocję na portalu. Wówczas otrzymujemy dostęp do pomocy dedykowanej klientom biznesowym. Na nowej stronie możemy znów znaleźć szereg pytań i odpowiedzi oraz kolejny formularz kontaktowy, w którym opisujemy krótko, zwięźle i precyzyjnie nasz problem.

Czego może on dotyczyć? Tematy bywają naprawdę różne, od tego, jak zmienić nazwę fanpage’a, usunąć sekcję opinii, aż po problemy techniczne ze stroną firmy lub kontem reklamowym.

Co ciekawe, w tym przypadku odpowiedzi na wysłane wiadomości pojawiają się stosunkowo szybko. Dodatkowym wsparciem i atutem bywa również posiadanie konta w Menadżerze Firmy.

Centrum pomocy dla klientów biznesowych ma także inną, wielką zaletę. Nawet jeśli nie znajdziemy w nim odpowiedzi na konkretne pytanie, to i tak warto się dokładnie zapoznać z zamieszczonymi tematami, ponieważ jest to najprawdziwsza kopalnia wiedzy. Umieszczono w nim informacje o wszelkich aspektach technicznych prowadzenia strony firmowej, o tworzeniu kampanii reklamowych, zarządzaniu fanpage’ami (na Facebooku i Instagramie) oraz szereg praktycznych porad, jak czytać statystki, aby przynosiły jak najwięcej korzyści biznesowych.

.

Facebook kontakt – czy cierpliwość popłaca?

Jak widać, nie ma jednej, prostej drogi ani łatwo dostępnej opcji Facebook kontakt, w której od razu znaleźlibyśmy odpowiedzi na wszystkie dręczące nas pytania.

Nie można jednak poddawać się na już na samym początku. Warto spróbować wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy, znajdujący się w ogólnie dostępnym Centrum Pomocy. Jeśli odpowiedź nie nadejdzie, trzeba ponownie przypomnieć o sobie lub skorzystać z opcji dla reklamodawców i podmiotów biznesowych, które często bywają dużo skuteczniejsze.

Choć kontakt z Facebookiem jest mocno utrudniony, trzeba uparcie dążyć do celu. Wbrew pozorom może się okazać, że dzięki temu nie dość, że uzyskamy odpowiedź na jedno, konkretne pytanie, to jeszcze odkryjemy szereg innych rozwiązań i możliwości, a także poszerzymy wiedzę, dzięki czemu będziemy efektywniej wykorzystywać możliwości Facebooka już sami, bez ich wsparcia.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.