Niezwykle użyteczne narzędzie, jakim jest Google Tag Manager ułatwia pracę ze wszystkimi skryptami i kodami śledzenia, które zamieszczone są w witrynie i umożliwiają dokładne monitorowanie zachowania użytkowników. Dzięki GTM można samodzielnie dokonywać edycji istniejących kodów oraz dodawać nowe skrypty, bez konieczności korzystania z usług zewnętrznych. Poprzez opcję debugowania otrzymujemy możliwość testowania poprawności zaimplementowanego nowego tagu lub reguły. I co jeszcze istotne – wprowadzane modyfikacje są całkowicie odwracalne przy zastosowaniu funkcji tworzenia wielu wersji kontenerów z tagami.

Korzystając z Google Tag Manager możnadodawać na stronę dodatkowe kody bez konieczności zamiany kodu źródłowego strony. Taka operacja skraca proces decyzyjny oraz przyspiesza wdrożenie, ponieważ w czynność wprowadzania kodów nie trzeba angażować webmastera czy programisty. Wszystkie kody marketingowe można indywidualnie wprowadzać bezpośrednio z panelu Tag Managera.

Jakie korzyści w szerszym ujęciu zapewnia GTM? Na pewno jest to wspomniana rezygnacja z włączania administratora w proces ingerencji w kod źródłowy. Zwykle nawet najmniejsze zmiany w kodach na stronie wymagały ich wprowadzania przez programistę. Obecnie Google Tag Manager pozwala na zarządzenie wszystkimi kodami umieszczonymi na stronie poprzez przyjazny interface. Aby uruchomić takie działanie, wystarczy na stronie wdrożyć dwa kody Tag Managera i ustawić Tagi w odpowiedni sposób.

Wspomnijmy jeszcze o innych wyraźnych zaletach, które zapewnia Google Tag Manager.

– Szybkie działanie strony

Dodatkowy skrypt na stronie spowalnia ją (a skryptów może być naprawdę dużo). Natomiast Google Tag Manager ładuje tylko te tagi, które są potrzebne i czyni to w taki sposób, że szybciej wczytujące się tagi nie muszą czekać na wolniejsze.

– Szybkość reagowania

Każda potrzeba poprawienia funkcjonalności strony wymaga szybkiego działania. Dzięki GTM możliwe jest wdrożenie nowych tagów w ciągu kilku minut. Obecnie nie ma konieczności czekania na comiesięczne aktualizacje kodu. Menedżer Tagów zapewnia pełną kontrolą nad działaniami marketingowymi na stronie.

– Zmniejszenie ryzyka błędów

Poprzez użycie GTM zwiększa się pewność, że skrypty pojawią się na określonych stronach bez pominięcia stron spełniających reguły.

– Ustalanie warunków

Dzięki Google Tag Manager można precyzyjnie określić warunki uruchamiania skryptów na poszczególnych podstronach. Jeśli pożądane jest, aby jakaś pozycja wyświetlała się tylko na wytypowanych stronach, tak się stanie.

– Wdrażanie nowych narzędzi

Kolejną zaletą jest łatwy sposób wdrażania kodów dodatkowych narzędzi. Jednocześnie Google Tag Manager pozwala na sprawdzenie, jakie efekty takie działanie przyniesie. Przed opublikowaniem różnych zmian GTM pozwala na przetestowania ich w trybie podglądu.

– Mierzenie istotnych zachowań

Poprzez odpowiednie skonfigurowanie Google Tag Managera możliwe jest ustawienie śledzenia określonych zdarzeń na stronie.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.