Aby wyjaśnić, co to jest SEO, należy rozwinąć ten skrót oraz podać jego tłumaczenie. Otóż SEO to skrót angielskiej nazwy search engine optimization. W tłumaczeniu na język polski określenie to oznacza – optymalizator witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces zorientowany na podniesienie pozycji strony www w darmowych (naturalnych, organicznych) w wynikach wyszukiwania. Zajęcie wysokich miejsc na listach wyszukiwania SERP (Search Engine Result Page) wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, oznaczających lepszą rozpoznawalność marki czy finalnie zyskowność ze sprzedaży usług lub towarów.

Optymalizacja strony www w sensie operacyjnym będzie uwzględniać opracowanie unikalnych treści i edycję kodu witryny w celu zwiększenia jej znaczenia dla określonych słów kluczowych, a także likwidację przeszkód w indeksowaniu strony przez wyszukiwarki.

Dla posiadaczy stron internetowych samo wyjaśnienie, co to jest SEO nie ma aż istotnego znaczenia. Ważne jest odpowiednie wdrożenie takiego działania. Odbywa się ono w dwóch obszarach: on site oraz off site.

Pełne zrozumienie tego, co to jest SEO wymaga zwykle konsultacji ze specjalistą, który śledzi wszelkie zmiany inicjowane co jakiś czas przez Google. Po prostu jest to dość złożona (ale i ważna) strategia marketingu internetowego, podlegająca różnym modyfikacjom. Dlatego też, wydaje się, że sama wiedza, co to jest SEO nie odgrywa tak dużej roli, co umiejętność operowania tym narzędziem.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.