Aby w wyjaśnić, co to jest SEM, posłużmy się definicją. To działania marketingowe związane z poprawą widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych z nich zalicza się: optymalizację strony internetowej, przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy też pozycjonowanie www. Zintegrowanie tych wszystkich działań przynosi najlepsze efekty w procesie promocji strony w sieci.

Zamykając odpowiedź na pytanie, co to jest SEM, przejdźmy do wskazania kilku kluczowych zalet tego rodzaju działań. To strategia, która może zostać uruchomiona na każdym etapie rozwoju firmy. Zapewnia ona także komfort w miarę łatwego oszacowania spodziewanych efektów kampanii.  Wynika to faktu, że zarówno pozycjonowanie, jak i linki sponsorowane to działania, które w miarę łatwo mierzyć i skalować w czasie.

Skoro wiemy już,co to jest SEM, przyjrzyjmy się najistotniejszym cechom tego działania.

• W ramach SEM zawiera między innymi SEO.

• SEM to także płatna reklama w Google. Cena takiej reklamy będzie zależała m.in. od popularności branży, odpowiedniego dopasowania czy wyników jakości.

• Poprzez wdrożenie strategii SEM poprawia się widoczność marki w sieci. A wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to bardzo ważny czynnik dla budowy siły marki.

• SEM się opłaca. To efektywna strategia w relacji nakładów do pożądanych wyników.

Zamykając nasz krótki wywód na temat, co to jest SEM, posłużmy się parafrazą znanego powiedzenia – bez SEM w sieci ani rusz.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.