Remarketing to skuteczna metoda dotarcia do odbiorców, którzy odwiedzili już wcześniej nasz serwis internetowy, jednakże bez dokonania oczekiwanego działania. Odpowiednie aktywności w ramach remarketingu służą zauważalnemu wyeksponowaniu asortymentu w sieci, co skłoni klientów do skorzystania z oferty naszej witryny. Remarketing reklam przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty. Spersonalizowane reklamy mają wpływ na zwiększenie sprzedaży i aktywności na stronie.

Podstawowe kampanie remarketingowe to zbiór działań, które za cel mają ponownie skierowanie użytkownika na konkretną stronę internetową. W zasadzie remarketing reklam to próba reaktywacji kontaktu z klientem, który jest potencjalnym nabywcą naszych usług bądź produktów.

W wymiarze realnym będą to reklamy graficzne produktów, które potencjalny konsument już kiedyś przeglądał. Tego rodzaju reklamy pojawiają się często w sieci reklamowej partnerów Google. Są to na ogół popularne witryny odwiedzane przez preferowanych klientów, których chcemy skłonić do wznowienia zainteresowania naszą ofertą.

Aby remarketing w reklamach był odpowiednio skuteczny, potrzebne jest zbieranie danych o aktywności klientów w Internecie. Za zadanie gromadzenia takich danych odpowiedzialne są pliki cookie. Umożliwiają one także wyświetlanie adekwatnych reklam odbiorcom za pośrednictwem różnych kanałów, funkcjonujących w sieci. Czas działania cookie jest jednak ograniczony. Ponadto, znikają one, gdy użytkownicy kasują historię przeglądarki. Chcąc aktywować remarketing w reklamach, należy wyposażyć swoją witrynę we właściwy skrypt, który będzie zapisywać pliki cookie u odwiedzających ją użytkowników. Kolejnym krokiem jest skorzystanie np. z narzędzi AdWords oraz zaplanowanie kampanii reklamowej dla wybranych produktów i usług. Jednocześnie zalecane jest określenie optymalnej liczby wyświetleń naszej reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej, aby uniknąć zbyt intensywnego i irytującego promowania oferty.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.