W ramach najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie istnieje sprawny system, umożliwiający skuteczne reklamowanie produktów oraz usług w formie nieinwazyjnych komunikatów. Ten system to właśnie Facebook Ads. Jego działanie obejmuje nie tylko Facebook, lecz także Instagram oraz aplikacje z grupy Audience Network. Reklamodawcom oferowanych jest kilka różnych formatów reklam, które charakteryzują się przede wszystkim adekwatnym dopasowaniem pod względem specyfiki firmy oraz profilu odbiorców.

Najistotniejszą cechą systemu Facebook Ads jest precyzyjne i selektywne targetowanie.  Reklama za pośrednictwem Facebooka umożliwia marketerom adresowanie treści ofertowych bezpośrednio do użytkowników, którzy prezentują wysoki potencjał pod względem zainteresowania oraz możliwości dokonania transakcji lub zamówienia usługi.

Ujmując punktowo korzyści, jakie zapewnia posługiwanie się systemem Facebook Ads, należy wskazać na:

– zwiększenie sprzedaży produktów i/lub usług,

– ugruntowanie obecności firmy w internecie,

– zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki,

– nawiązanie nowych kontaktów biznesowych,

– rekrutację pracowników,

– utrwalenie relacji z klientami.

Znając już listę zalet reklam zamieszczanych na Facebooku czy kanałach powiązanych z tą platformą, można przystąpić do zainicjowania skutecznych działań reklamowych w oparciu o Facebook Ads. Po pierwsze należy określić cel planowanej kampanii. Każda kampania bez względu na to czy firma chce zademonstrować nowy produkt, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, czy rozpocząć poszukiwanie pracowników – musi mieć zdefiniowany cel. Cel kampanii określa m.in., jaki format będzie miała reklama na Facebooku, gdzie zostanie ulokowana oraz kto będzie mógł ją zobaczyć.

Wyjaśnijmy teraz, jak właściwie działa Facebook Ads. Otóż Facebook zbiera ogromną ilość danych o swoich użytkownikach. Na ich podstawie system reklamowy wplata reklamy w te treści, które oglądamy. W trakcie obecności użytkownika w serwisie system wyświetla mu reklamę, który pojawia się na podstawie określonych parametrów (m.in. wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja, zawód itp.). Treść oraz forma reklam są tak opracowane, że często użytkownicy w ogóle nie odróżniają ich od standardowych publikacji na fanpage’ach. I jeszcze parę słów o kosztach Facebook Ads. Za reklamę w systemie Facebook Ads reklamodawca może rozliczać się na kilka różnych sposobów. Zwykle jest to płatność za kliknięcia w link lub aktywność użytkowników, jak np. standardowe zostawienie „lajka”. Działania reklamowe na Facebooku zapewniają sporą swobodę, jeśli chodzi o zaangażowanie finansowe – można je rozpocząć właściwie od dowolnej kwoty. Większość reklamodawców decyduje się na najpopularniejszą metodę – tworzy swoje materiały reklamowe, które następnie biorą udział w aukcji. Takie rozwiązanie pozwala na dobór konkretnych parametrów, którymi system reklamowy Facebooka posłuży się w trakcie emisji reklamy.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.