Wyjaśniając zagadnie – CPV co to jest, od razu należy zaznaczyć, że to jeden ze sposobów rozliczania kosztów kampanii reklamowych w sieci. Jednocześnie, udzielając odpowiedzi na pytanie CPV co to jest, dodajmy, że ten model płatności określa się także znanym skrótem PPV (Pay Per View).

Opisywany sposób rozliczania dotyczy głównie dwóch rodzajów reklam – reklam video emitowanych w formie spotów reklamowych oraz reklam „intertext”, czyli takich, które pojawiają się w postaci podkreślonych słów kluczowych w tekście. W pierwszej z sytuacji reklamodawca płaci za obejrzenie spotu przez jego odbiorcę. Natomiast w drugim przypadku reklamodawca płaci za najechanie przez użytkownika na dymek reklamy „intertext” oraz zobaczenie, jakiej konkretnie firmy, towaru lub usługi dotyczy reklama w podkreślonym słowie kluczowym.

Z pewnością odpowiadając na pytanie – CPV co to jest – należy zauważyć, że ten rodzaj rozliczenia dotyczy dość często wyświetlania reklam video w serwisie YouTube, a także w sieci reklamowej Google. Co istotne z punktu widzenia reklamodawcy, należy zadbać, aby filmy trwały co najmniej 12 sekund, gdyż YouTube Analytics nie śledzi wyświetleń krótszych niż 10 sekund.

Skoro znamy już wyjaśnienie kwestii CPV co to jest, przyjrzyjmy się procedurze płatności. Zwykle reklamodawca może podać najwyższą kwotą, jaką chce zapłacić za obejrzenie. Ostateczna jednak kwota, jaka zostanie wystawiona nie zawsze będzie maksymalna, gdyż wpływa na to faktyczny CPV.

AUTOR

Bartosz Paczyński

Specjalista eMarketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach digital marketingu, strategii social media, kampanii sprzedażowych i promocji wizerunku. Wykorzystuje Social Media do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Prowadzi agencję Social Media Content Hero wyspecjalizowaną w kampaniach Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) oraz Google Ads. Od ponad 5 lat jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Podczas jego szkoleń i sesji mentoringowych setki firm i startupów zyskało praktyczną wiedzę dotyczącą promocji, dzięki której w krótkim czasie nabrały wiatru w żagle i rozwinęły się w dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W jego portfolio znajdują się takie firmy jak: ManPowerGroup, Bureau Veritas, Huawei, Axel Springer Polska, Techland, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Raiffeisen Bank Polska.